Japan je jedno od najsavremenijih mesta za poslovanje danas. To je zemlja sa visokim prihodima bez velikog otpora ulasku, tako da možete ući u bez previše poteškoća. Rekavši to, morate znati nekoliko stvari pre nego što započnete posao u zemlji izlazećeg sunca.

  1. Ostanite uvek formalni – Formalnost je od ključnog značaja na sastancima u Japanu. Predstavite se uvek sa svojim punim imenom, imenom vašeg preduzeća i titulom koju posedujete. Nakon toga bićete upoznati sa osobom koja je vaš saradnik u drugoj kompaniji. Iako se nema potrebe nakloniti, ipak morate klimnuti glavom dok se rukujete sa njima.
  2. Izujte cipele – Uvek obavezno izujte cipele pre nego što uđete u nečiji dom, restoran ili čak većinu kancelarija. Ne zaboravite da Japan odbija bakšiš.
  3. Vaša vizit karta je vaša duša – Vizit karte su veoma važne u poslovnom svetu Japana. Bićete ismevani ako ih ne budete imali, vaše vizit karte uvek treba da imaju englesku i japansku stranu. Takođe je običaj primati vizit karte sa dve ruke, zahvaliti se davaocu, a zatim detaljno proučiti istu (u redu je malo preterati). Stavite na sto vizit karte koje imate i prikupite ih nakon sastanka. Vodite računa da ni na koji način ne uništite dane vizit karte.
  4. Ako prisustvujete poslovnom sastanku, obavezno obucite odelo. Ako ste muškarac, izbegavajte crnu kravatu, a ako ste žena, trebate nositi bluze i suknje, zajedno sa visokim potpeticama. Takođe, izbegavajte da nosite sve crno, jer je to pogrebna boja u Japanu.
  5. Poštovanje je obavezno. Nikada ne postavljajte pitanja sastavljena negativno i izbegavajte kontakt očima.
  6. Uvek ponesite poklon – Kad god možete, ponesite poklone i za svoje domaćine i za pomagače i radnike. Iako ne moraju biti skupi, treba ih dobro umotati. Nikada ne dajte 4 nečega, jer je to broj smrti.
  7. Druženje nakon posla – Ako se od vas traži da se družite sa nekim posle posla, to se uglavnom tretira kao čast. To znači da ga ne smete odbiti, a iako je domaćin dužan platiti, trebate se barem ponuditi da vi to učinite.