Kako potražnja za proizvodima ili uslugama raste na inostranim tržištima, ili kako se pojavljuju nove poslovne potrebe, rastuća preduzeća mogu se suočiti sa mogućnošću globalne ekspanzije. Ovo je prirodan napredak koji, ako se uradi ispravno i u pravo vreme, može doneti značajne koristi.

Da li ste razmišljali o tome da svoj posao proširite na globalni nivo? Da li želite da razumete prednosti i nedostatke širenja poslovanja na međunarodni nivo? Prvo treba razmotriti prednosti i mane širenja na međunarodni nivo.

Ako je širenje na međunarodni nivo vaš sledeći korak, prvi korak je sprovođenje istraživanja. Planiranje globalne ekspanzije može napraviti razliku između uspeha i neuspeha. Pre nego što počnete da osnivate subjekte i unajmljujete zaposlene u stranim zemljama, prvo morate da razumete novo tržište na koje nameravate da se proširite.

Čak i sa prednostima ekspanzije, svaka kompanija će se suočiti sa određenim poteškoćama prilikom ulaska na strana tržišta. Neki od nedostataka globalizacije kompanije uključuju sledeće:

• Pooštravanje imigracionih propisa

Zadatak osnivanja filijale i raspoređivanja osoblja može biti zastrašujući s obzirom na imigraciona pravila za dugoročne radnike. Očekujte detaljnu vladinu reviziju registracije kompanije, kao i radne dozvole za bilo koje dodeljeno rukovodstvo ili zaposlene.

• Kulturne i jezičke barijere

Većina regionalnih tržišta, poput EU ili jugoistočne Azije, i dalje ima kulturne i jezičke barijere između zemalja, kao i različite poslovne norme sa kojima mnogi nisu upoznati.

• Troškovi i propisi osnivanja

Preduzeća koja osnivaju sopstvenu proizvodnu filijalu suočavaće se sa značajnim i dugotrajnim izazovima oko registracije i osnivanja ako ne zatraže stručnu pomoć.

• Usluge će možda i dalje morati biti dodeljenje vanjskim saradnicima

Zbog toga što je osnivanje filijale isključivo za korisničku službu teško, mnogi biznisi unajmljuju vanjske centre za korisničku podršku, ali time gube deo individualizovane pažnje koju pružaju iskusni zaposleni.

• Propisi za kapitalizaciju i vlasništvo

Neke zemlje nameću ograničenja kapitalizacije međunarodnim preduzećima, a UAE zahtevaju najmanje 51% lokalnog vlasništva nad bilo kojom kompanijom (osim u zonama slobodne trgovine).

• Rizik na polju usklađenosti

Probijanje na nova tržišta može biti teško. Prilikom ulaska na novo tržište, kompanija mora da se prilagodi i posluje u skladu sa lokalnim normama. Ova pravila se mogu značajno razlikovati od pravila u vašoj matičnoj zemlji. Kao rezultat toga, ključno je da počnete poslovanje sa pravim stručnjacima koji vam mogu pomoći da ostanete usklađeni i primenite odgovarajuće poslovne procedure u pogledu lokalizacije i SEO optimizacije.

Najvažnija stvar za razmotriti…

Pre nego što podignete svoju kompaniju na sledeći nivo, ključno je da razumete prednosti i nedostatke širenja poslovanja na međunarodni nivo. Prelazak na globalno poslovanje otvara mnoštvo mogućnosti, ali, kao što smo videli, ima i mnogo nedostataka. Jedna od opcija je širenje na međunarodni nivo bez formiranja kompanije. Ovaj način eliminiše sve neprijatnosti, a istovremeno i dalje pruža sve pogodnosti.

Konačno, kada vagate prednosti i nedostatke pokretanja biznisa, ne bojte se da potražite savet od poslovnih stručnjaka i razmotrite rešenja kao što je osiguranje trgovinskih kredita kako biste promovisali rast prodaje i zaštitili svoju kompaniju od gubitka ako se desi nešto neočekivano.

K&J Translations uklanja muku i trud iz širenja poslovanja na međunarodni nivo. Ukoliko vam je potrebna pomoć u prelasku poslovanja na inostrano tržište, kontaktirajte nas ovde, a naš tim obučenih profesionalaca će obezbediti nesmetan prelazak.