Kako je Amazon porastao za manje od 30 godina

Amazon je bez ikakve sumnje postao jedna od najmoćnijih i svetski poznatih multinacionalnih tehnoloških kompanija. Otkako ga je Jeff Bezos 1994. godine osnovao kao e-trgovinu za prodaju knjiga, brzo je narastao i proširio se na druga polja. U današnje vreme knjige su samo jedan od mnogih proizvoda koje možete kupiti ili prodati na Amazonu – softvere, video igre, elektroniku, igračke, odeću i nakit, nameštaj, pa čak i hranu. 

Pored e-trgovine, Amazon se takođe fokusira na računarstvo u oblaku, digitalni striming i veštačku inteligenciju. Čak je razvio neke sopstvene potrošačke elektronske proizvode (Kindle, Echo, Fire Tablet/TV/OS), ima izdavačku podružnicu i filmski/TV studio.

Prihod u 2019. godini bio je preko 280,5 milijardi dolara. 

Amazon na internetu

Kompanija je aktivna u Americi, Aziji, Evropi i Okeaniji i ima 18 veb domena. Glavni internet domen Amazon.com privukao više od 130 miliona kupaca na mesečnom nivou, pa se Amazon pobrinuo da uloži mnogo novca u kapacitet servera za svoju veb stranicu kako bi mogao da podnese ludi saobraćaj, posebno tokom Božića. 

Zanimljiva činjenica – U avgustu 2013. godine veb lokacija Amazon srušila se na 40 minuta. Koliko god vam se vreme činilo kratko, kompanija je izgubila skoro 5 miliona dolara prodaje!

Ostale činjenice koje bi vam mogle biti interesantne ako razmišljate da postanete prodavač na Amazonu:

  1. Ove godine (2021.) Amazon očekuje oko 2.14 biliona kupaca da izvrši kupnju putem svojih veb stranica.
  2. U 2019. godini 225.000 prodavača na Amazonu prodalo je robu u vrednosti više od 100.000 dolara preko Amazona!
  3. Amazon svakog sata u proseku ostvari prodaju od 17 miliona dolara.

Ko su vaši konkurenti?

Da biste bili uspešni na inostranom tržištu, morate dobro poznavati tržište. Istražite ga, budite sigurni da znate trendove ciljanog kupca. Mnogo ćete naučiti upoznavanjem svojih konkurenata: proverite ko su najmoćniji prodavači u vašoj industriji na određenom tržištu, šta i kako rade, koje su njihove cene itd. Ako možete, pronađite nišu koja će odgovarati vašim interesima i privući puno kupaca.

Napravite svoj poslovni plan

Da biste započeli prodaju na Amazonu, morate da pripremite svoj poslovni plan. To bi trebalo da uključuje vašu misiju, analizu tržišta, finansijski plan, marketing i prodaju i listu vaših proizvoda i usluga. Jednom kada upoznate svoje konkurente, pokušajte da se inspirišete i napravite svoj poslovni budžet, zakažite i planirajte poslovne aktivnosti koje će vam pomoći da dosegnete najveće uspehe na Amazonu.

Pronađite svoje dobavljače

Postoji više načina kako da pronađete svog dobavljača – možete isprobati one dobro poznate (AliEkpress, Alibaba itd. ) ili neke lokalne koje možete upoznati na sajmovima ili putem Google pretrage. 

Obavezno dobro proverite dobavljače – stupite u kontakt sa njima putem telefona, e-mejla ili lično posetite njihovu kancelariju ili poslovne prostorije. To vam neće samo pomoći da se uverite da su dobavljači ozbiljni, već ćete moći i da razgovarate o ceni proizvoda, minimalnoj količini porudžbine, da vidite ili osetite kvalitet proizvoda, saznate troškove isporuke itd.

Registrujte se na Amazonu

Dostupne su dve vrste Amazon računa:

  1. Individualni prodavač: uključuje osnovne karakteristike. Neće vam naplatiti registraciju, ali ćete platiti 1 dolar za svaki put kada prodate proizvod.
  2. Profesionalni prodavač: uključuje više funkcija. Biće vam naplaćeno 39.99 dolara mesečno.

Savetuje se da započnete kao individualni prodavač, a kada prodaja poraste, nadogradite se na profesionalni račun.

Takođe, možete dodati uslugu FBA (skladištenje i logistika od strane Amazona). To znači da će Amazon čuvati vaše proizvode umesto vas, brinuti se o vašim porudžbinama i korisničkoj službi. 

Pripremite listu proizvoda i optimizujte ih

Pripremite kvalitetne slike visoke rezolucije koje će dobro promovisati vaše proizvode. Slike možete dobiti od dobavljača ili stvoriti vlastite (toplo savetujemo da imate profesionalno napravljene fotografije). U opis proizvoda možete dodati do 7 slika, pa obavezno prikažite sve važne aspekte i uglove određenog proizvoda.

Takođe, obavezno napišite kvalitetan i informativan opis proizvoda, koji će ubediti kupca da kupuje od vas. Navedite što više podataka. Inspirišite se i pogledajte šta su vaši konkurenti napisali u opisu svojih proizvoda.

Da bi se vaši proizvodi dobro popisali, obavezno koristite odgovarajuće ključne reči i koristite ih u naslovu i opisu.

Možete ručno da unesete proizvode (posebno ako još uvek nemate mnogo proizvoda) ili da učitate tabelu sa svim proizvodima.  

Šta je „Prime Eligible“?

Kada navodite svoje proizvode, toplo se preporučuje da ih uvrstite u opciju „Prime Eligible“. To znači da će svi članovi Amazon Prime dobiti besplatnu dostavu prilikom kupovine vašeg proizvoda (postoji više od 112 miliona članova Amazon Primea).

Pripremite kvalitetan opis proizvoda na stranim jezicima

Nakon što opis proizvoda i ključne reči napišete profesionalno na izvornom jeziku, biće vam potreban dobar prevod za prodaju na izabranom Amazon tržištu. Obavezno kontaktirajte pouzdanog prevodioca i na svaki način izbegavajte mašinski prevod. Potreban vam je savršen opis proizvoda koji će privući vaše kupce, kao i odgovarajuće ključne reči na ciljnom jeziku, što će vam doneti željeni rezultat.

Redovno dopunjavajte zalihe

Nakon što kupci izvrše narudžbu, nivo zaliha će se automatski smanjiti. Obavezno redovno dopunjavajte zalihe, kako bi se vaš proizvod našao na stranici sa spiskom proizvoda. Ako ponestaje proizvoda u zalihama, možda ćete morati da preispitate svoj plan za marketing i uputite veće narudžbe dobavljaču.

Šta vaši kupci kažu o vašim uslugama?

Pozitivne kritike vaših kupaca su posebno važne za vašu prodaju. Kupci imaju tendenciju da pročitaju kritike prodavača pre nego što kupe proizvode od njih da bi videli kakva su iskustva imali drugi kupci sa njima. Pokušajte da dobijete što više pozitivnih kritika, kontaktirajte svoje kupce i zamolite ih za pozitivne povratne informacije.