Atribut Hreflang je metoda koja omogućava označavanje veb sajtova sa istim sadržajem, ali ciljano na različite jezike ili područja. Obično se atributi hreflang koriste za sadržaj koji može imati promene unutar istog jezika, npr. britanski ili američki engleski. Alternativno, koriste se za sadržaj napisan na različitim jezicima ili kombinaciji istih.

Koristeći atribute hreflang dajete pretraživačima informaciju da je sadržaj stranice isti, samo pisan na drugom jeziku.

Potrebno je 6 minuta za čitanje članka.

Zašto biste trebali koristiti atribute hreflang?

Sa SEO gledišta, atributi hreflang ostvaruju dve glavne stvari:

  1. Ako na vašoj veb lokaciji postoji stranica koja je optimizovana za korisnikov jezik/trenutnu lokaciju, želećete da se pristupi toj stranici. Imati tačan jezik i informacije o lokaciji ključno je za korisničko iskustvo. To rezultira tako da se daleko manje ljudi odmiče od vaše veb stranice i posledično poboljšava vašu SEO ocenu.
  2. Duplikatni sadržaj može da predstavlja veliki problem vašoj oceni. Srećom, atributi hreflang vam pomažu da kreirate različite URL-ove koji se mogu usmeriti na istu jezičku grupu, ali na različitim mestima (npr. Britanija i Australija). Glavna razlika ovde može biti vrlo mala, na primer, može biti samo da li vam je cena u USD ili GBP. Nekorišćenje atributa hreflang može značiti da je cela vaša stranica označena kao duplikat sadržaj.

Šta radi atribut hreflang?

Za razliku od Bing-a koji ne podržava atribute hreflang, podržavaju ih Google i Yandex. To znači da je to korisna praksa jer će uticati na većinu vaših korisnika.

Kada koristite atribut hreflang i korisnik vas traži, Google će proći sledeće korake:

  • Odrediti da li želi da rangira određeni URL.
  • Proveriti da li unutar URL-a postoji atribut hreflang.
  • Na osnovu prethodnih koraka, ponuditi svojim korisnicima rezultate koji su im najrelevantniji.

Najprikladnija URL adresa za pristup zavisi o jezičkim postavkama korisnika. Ako u postavkama jezika imate više jezika, Google će ih rangirati po redosledu u kojem se prikazuju.

Trebate li koristiti atribute hreflang?

Ako ste u dilemi da li vam treba atribut hreflang ili ne, možete ga isprobati na svojoj početnoj stranici.

Trebate koristiti atribute hreflang ako ispunjavate jedan od sledećih uslova:

  1. Imate potpuno isti sadržaj na više jezika.
  2. Imate sadržaj koji cilja više područja na istom jeziku.

Ako niste naišli na to, atributi hreflang mogu i dalje biti od pomoći, međutim, trebali biste ih isprobati pre nego što donesete odluku.

Postoji li WordPress dodatak za hreflang oznake?

Preporučujemo upotrebu dodatka hreflang. Sve glavne funkcionalnosti se mogu koristiti u besplatnom dodatku, postoji i plaćena verzija dodatka za zahtevnije korisnike, a ako vam treba podrška, programeri će vam rado pomoći.

Ako trebate prevesti vašu veb lokaciju na više jezika, možete se obratiti našem timu i oni će vam pružiti ponudu. Ponosni smo partner WPML dodatka za prevođenje veb sajtova i razvili smo sopstveni dodatak, tako da možete koristiti naše usluge prevođenja i sa Polylang dodatkom.