Digitalni turizam je nova vrsta turizma koja danas postaje veoma popularna. To je način pružanja digitalne podrške putniku kako tokom njegovog putovanja, tako i pre i posle istog. Obično se koristi za pomoć u preporukama putnicima, kao i za pružanje dodatnih funkcija.

Potrebno je 6 minuta za čitanje članka.

Digitalni turizam nije nimalo novi koncept, u stvari, mnogi ljudi su digitalni turisti a da toga nisu ni svesni. TripAdvisor, Booking, pa čak i Google Letovi, su veb stranice za digitalni turizam.

U suštini, digitalni turizam je tu da svetu omogući digitalni način za istraživanje i planiranje svojih aktivnosti, kao i poboljšanje svojeg iskustva. U današnje vreme više i nije moguće biti uspešan vlasnik turističkog preduzeća, a da niste prisutni na mreži.

Putnička tehnologija

Putnička tehnologija je samo još jedno ime za automatizaciju gostoprimstva. Odnosi se na primenu tehnologije za pružanje informacija i podrške industriji gostoljubivosti.

U ranoj fazi, putnička tehnologija se smatrala sinonimom za sistem rezervacija najpopularnijih avio-kompanija. Danas je to potpuno drugačija priča.

Takođe morate dobiti informacije o svom klijentu i primeniti ih na vaše internet prisustvo pod njegovim okriljem. U osnovi, to je jednostavno kolekcija sistema koji vam omogućavaju da upravljate i kontrolišete putovanja.

Kako se možete prilagoditi?

Bilo koji turistički posao mora biti spreman prilagoditi se novom digitalnom dobu, pa pogledajmo kako da i vi to učinite:

  1. Lokalizujte – Vaša veb lokacija mora biti dostupna na što većem broju jezika. Nisu svi upoznati sa engleskim jezikom, a vi želite da budete spremni i za ljude koji ga ne poznaju. Kada korisnici otvore stranicu i uvere se da nije dostupna na jeziku na kojem govore, očekujte da će samo preći na sledeću. Budite sigurni da ste lokalizovali i jezik i valutu.
  2. Budite privlačni – potrudite se da Vaša veb stranica probudi emocije kod nekoga tko je gleda, jer putovanja obično potiču baš od tih osećaja.  Želite da Vaša veb stranica bude opuštajuća, a opet i uzbudljiva i privlačna. Ako uspete slediti ovaj teži pravac, suočit ćete se sa neusporedivim uspehom.
  3. Pazite na korisnički interfejs – sve što korisnici kliknu je vaš korisnički interfejs. Dve najvažnije komponente korisničkog interfejsa su glatki prelaz i intuitivni položaji za stvari. Vaša veb stranica treba pružiti putniku sve što mu je potrebno. To ide od mesta za noćenje, do popularnosti, neobičnih atrakcija koje mogu videti i restorana. U osnovi želite da na Vašoj veb stranici bude prikazano što je više moguće jasnih informacija.
  4. Radite zajedno – nije moguće imati sve na svojoj veb stranici; pokušajte sarađivati sa drugim kompanijama da biste osigurali najbolje moguće iskustvo korisnika.
  5. Morate imati solidan sistem e-trgovine – iako je digitalni marketing investicija, ako je vaš sistem e-trgovine predug i težak za upotrebu, verovatno vam se neće isplatiti. Putnicima želite dati mesto gde mogu rezervisati gotovo sve. Važno je da sistem prihvata što više oblika plaćanja.
  6. Trebate razumeti svoju publiku – digitalni putnici dolaze iz različitih starosnih doba i porekla. Kreću se u rasponu od baby boomer-a, do ere generacije Z koja jedva ima 18 godina. Svi koriste tehnologiju na drugačiji način i moraćete se prilagoditi tome.

Ako budete sledili sve ove korake, vaše internetsko poslovanje će početi sa uspehom. U današnje vreme, optimizacija za e-turizam je presudna za uspeh, jer nije popularno da će neko zapravo otići na stvarnu lokaciju kako bi bio od pomoći u putovanju.